O IMPACTO DO CHATGPT COMO FERRAMENTA DE INTERAÇÃO NA APRENDIZAGEM BASEADA EM PROBLEMAS PARA A EDUCAÇÃO MATEMÁTICA
Nenhuma Miniatura Disponível
Data
2025-04-15
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Resumo
This study aims to analyze the impact of using ChatGPT as an interaction tool in
Problem-Based Learning for teaching Mathematics. The adopted method involves applying
ChatGPT in mathematics classes, following the Problem-Based Learning approach, and
generating data through observation, records, and interviews with students. Data analysis will
be conducted using a qualitative approach, employing discursive analysis. The study seeks to
understand the effects of this innovative pedagogical approach on students' mathematical
learning and contribute to advancing knowledge about the use of artificial intelligence in
education. The research was developed at the Professora Silvandira Sousa Lima State School.
Analysis of students' statements shows the impact that the tool provides as a constant support
for learning, allowing for quick reviews and the exploration of content that could be left aside
in a more traditional approach.
Descrição
ChatGPT;
Aprendizagem Baseada em Problemas;
Educação Matemática;
Inteligência Artificial.
Problem-Based Learning;
Mathematics Education;
Artificial Intelligence.
Palavras-chave
Citação
SILVA. Pablo Vinicius Guedes da. O IMPACTO DO CHATGPT COMO FERRAMENTA DE INTERAÇÃO NA APRENDIZAGEM BASEADA EM PROBLEMAS PARA A EDUCAÇÃO MATEMÁTICA. 2025. 55f. Monografia de graduação em Matemática - Univercidade Federal do Norte do Tocantins. Araguaína 2025.